* zezwolenie na wyprzedaż posiadanych zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych

Zezwolenie na wyprzedaż posiadanych zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych

1. Wymagane dokumenty:
1)  Wniosek o wydanie zezwolenia na wyprzedaż posiadanych, zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych.
2)  Wykaz zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych.
3)  Dowód uiszczenia opłaty skarbowej, jeżeli złożono dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa. Sprawy  związane z uzyskaniem zezwolenia może załatwiać wnioskodawca lub jego pełnomocnik po przedłożeniu pełnomocnictwa.

2. Opłaty:
Opłata za wydanie zezwolenia:
1) 1,4% – wartości sprzedaży zinwentaryzowanych napojów alkoholowych zawierających do 4,5% alkoholu oraz piwa,
2) 1,4% – wartości sprzedaży zinwentaryzowanych napojów alkoholowych zawierających powyżej 4,5% do 18% alkoholu (z wyjątkiem piwa),
3) 2,7% – wartości sprzedaży zinwentaryzowanych napojów alkoholowych zawierających powyżej 18% alkoholu.

Opłata wnoszona jest na rachunek Urzędu Gminy Fabianki

3. Opłata skarbowa:
17 zł -  za pełnomocnictwo

Zapłaty opłaty skarbowej można dokonać:
- gotówką w kasie Urzędu Gminy Fabianki,
- bezgotówkowo na rachunek Urzędu Gminy Fabianki

Opłata wnoszona jest na rachunek  BS Kowal o/ Szpetal Górny 14 9557 1032 0000 0518 2000 0001 

4. Miejsce złożenia i odbioru:
Referat Ogólny Urzędu Gminy Fabianki pokój nr 9 I piętro
Jednostka odpowiedzialna: Wójt Gminy Fabianki

5. Termin odpowiedzi: do 1 miesiąca

6. Tryb odwoławczy:
Odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Wójta Gminy Fabianki w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

7. Uwagi:
Zezwolenie może otrzymać przedsiębiorca, którego zezwolenie wygasło z następujących przyczyn:
a) likwidacja punktu sprzedaży,
b) upływ terminu ważności zezwolenia,
c) zmiana rodzaju działalności punktu sprzedaży,
d) zmiana składu osobowego wspólników spółki cywilnej,
e) niezłożenie do dnia 31 stycznia oświadczenia o wartości sprzedaży poszczególnych rodzajów napojów alkoholowych w punkcie sprzedaży w roku poprzednim lub niedokonania opłaty w ustawowo określonej wysokości oraz w ustawowych terminach.

Termin zezwolenia nie może być dłuższy niż 6 miesięcy od dnia wygaśnięcia zezwolenia.

Przedsiębiorca, który otrzymał zezwolenie na wyprzedaż posiadanych zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych może wystąpić z wnioskiem o wydanie nowego zezwolenia nie wcześniej niż po upływie 12 miesięcy od dnia upływu terminu ważności zezwolenia.
Podstawa prawna:
1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.).
2. Ustawa z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U. z 2012 r. poz. 1356).
3. Ustawa z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2010 r. Nr 220, poz. 1447 z późn. zm.).
4. Ustawa z dnia 4 marca 2010 r. o świadczeniu usług na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2010 r. Nr 47, poz. 278).
5. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2012 r. poz. 1282)

8. Wymagane załączniki:
1. Wniosek o wydanie zezwolenia na wyprzedaż napojów alkoholowych - pobierz

Wytworzył: Anna Wodzyńska (27 grudnia 2012)
Opublikował: Marcin Rybka (16 stycznia 2013, 13:57:43)

Ostatnia zmiana: Marcin Rybka (16 stycznia 2013, 14:15:06)
Zmieniono: Aktualizacja

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 759

wersja do zapisu wersja do druku

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij