Komunikat do właścicieli i zarządców obiektów budowlanych
KOMUNIKAT WÓJTA GMINY FABIANKI
do właścicieli i zarządców obiektów budowlanych
Okres jesienno - zimowy zwiększa ryzyko wystąpienia w obiektach budowlanych zagrożeń i katastrof spowodowanych:
- niewłaściwą eksploatacją instalacji gazowej, przewodów dymowych i wentylacyjnych,
- nadmiernym obciążeniem połaci dachowej zalegającym śniegiem i lodem.
W związku z powyższym przypominam właścicielom i zarządcom obiektów budowlanych o ciążących na nich obowiązkach związanych z utrzymaniem właściwego stanu technicznego obiektów i tym samym zapewnieniem bezpieczeństwa przebywających w nich osób.
Zgodnie z dyspozycją art. 61 ustawy Prawo budowlane właściciel lub zarządca obiektu budowlanego jest obowiązany utrzymywać i użytkować obiekt w sposób zgodny z jego przeznaczeniem i wymaganiami ochrony środowiska oraz utrzymywać go w należytym stanie technicznym i estetycznym, nie dopuszczając do nadmiernego pogorszenia jego właściwości użytkowych i sprawności technicznej. Niezależnie od powyższego przypominam, że obowiązuje Rozporządzenie Porządkowe NR 1/06 Wojewody Kujawsko - Pomorskiego z dnia 29 stycznia 2006 r. w sprawie obowiązku usuwania zalegającego na dachach i innych obiektach budowlanych śniegu i lodu.
Informuję ponadto, iż Wojewoda Kujawsko - Pomorski zalecił odpowiednim służbom przeprowadzenie w okresie jesienno - zimowym 2007/2008 kontroli, których celem będzie sprawdzenie stanu przestrzegania przez właścicieli i zarządców obiektów budowlanych obowiązujących ich przedmiotowych przepisów prawa.
Wójt Gminy Fabianki
Jan Krzyżanowski
Wytworzył: Wójt Gminy Fabianki (18 grudnia 2007)
Opublikował: Emilia Wróbel (18 grudnia 2007, 17:40:36)
Ostatnia zmiana: Emilia Wróbel (2 czerwca 2008, 08:11:15)
Zmieniono: przeniesienie do archiwum
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 1448