Sporządzenie aktu zgonu



Sporządzenie aktu zgonu


M i e j s c e   i   s p o s ó b   z a ł a t w i e n i a   s p r a w y :

_____________________________________

Urząd Gminy w Fabiankach
87-811 Fabianki

pok. nr 11 (I piętro)
tel. (0-54) 251-72-11

_____________________________________



1. Podstawa prawna:

- Ustawa z dnia 29 września 1986r. – Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2004r. Nr 161, poz. 1688),
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. – o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2006r. Nr 225, poz. 1635).

2. Wymagane dokumenty:
   
Karta zgonu wydana przez lekarza – oryginał,
Dowód osobisty osoby zmarłej,
Dowód osobisty współmałżonka osoby zmarłej,
Dowód osobisty osoby zgłaszającej zgon.

3. Opłaty:

Po sporządzeniu aktu zgonu wydawane są 3 skrócone odpisy zwolnione z opłaty skarbowej.

4. Termin załatwienia:

Akt zgonu sporządzany jest na miejscu.

5. Uwagi:

- Akt zgonu sporządza Urząd Stanu Cywilnego, na terenie, którego nastąpił zgon (niezależnie od miejsca zameldowania),
- Osoba zgłaszająca zgon powinna znać datę i miejsce zawarcia związku małżeńskiego
(w przypadku osób zamężnych lub wdowców) oraz nazwisko rodowe matki osoby zmarłej.
 
 


Wytworzył: Emilia Wróbel (16 października 2008)
Opublikował: Emilia Wróbel (16 października 2008, 13:01:48)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 2054

wersja do zapisu wersja do druku

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij