Zapytanie ofertowe na przeprowadzenia usługi audytu zewnętrznego w Zakładzie Gospodarki Komunalnej w Fabiankach

                                                                                                                                 Zapytanie  ofertowe
Dotyczy przeprowadzenia usługi audytu zewnętrznego w Zakładzie Gospodarki Komunalnej w Fabiankach
1. Zmawiający:
Gmina Fabianki

2. Adres siedziby zamawiającego

Fabianki 4, 87-811 Fabianki
woj. kujawsko-pomorskie
gmina@fabianki.pl  
tel. 54/2517210, fax: 542517229
 
3. Cel audytu:
Ocena organizacji wewnętrznej Zakładu Gospodarki Komunalnej w Fabiankach oraz wskazanie kierunków działań naprawczych. ZGK stanowi samorządową jednostkę budżetową Gminy Fabianki.

4. Zakres audytu:
1. Analiza funkcjonowania jednostki zgodnie z obowiązującymi przepisami (regulaminy, statut, procedury a także stosowanie się do wymagań prawnych).
2. Analiza strategii oraz planów prowadzonej działalności (aktualność działań, stopień realizacji, realność, elastyczność, system monitorowania).
3. Dopasowanie struktury organizacyjnej do realizowanych zadań, w szczególności:
a. Podział zadań między kierownika i pracowników
b. Sposób zdefiniowania obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności
c. Zastępstwa
4. Ocena systemu obiegu dokumentów ( w tym także dzienniki, rejestry, zgłoszenia, korespondencja).
5. Ocena gospodarki finansowej (planowanie finansowe, zarządzanie majątkiem obrotowym, ściągalność należności, funkcjonowanie kasy, kontrola finansowa)
6. Analiza zarządzania kosztami (analiza działań optymalizujących koszty w tym możliwości optymalizacji (kontroli) kosztów związanych z gospodarką wodno-ściekową).
7. Ocena efektywności i gospodarności wykorzystania zasobów zakładu.
8. Ocena polityki zakupowej (przetargi, zakupy z wolnej ręki).
9. Ocena finansowa wykonywanych inwestycji zleconych przez Gminę.
10. Ocena funkcjonowania sytemu kontroli wewnętrznej.
11. Stopień sformalizowania organizacji wewnętrznej (procedury, zarządzenia, listy kontrolne, itd.), identyfikacja obszarów wymagających odformalizowania. 
12. Ocena relacji z Gminą (system sprawozdawczości, realizacja potrzeb Gminy , zakres kontroli Gminy nad ZGK).
13. Realizacja zaleceń  i wniosków z kontroli i audytów przeprowadzonych dotychczas.
14. Wnioski i zalecenia z przeprowadzonego audytu.
 
5. Osoby do kontaktu w sprawie zapytania ofertowego oraz przeprowadzenia audytu
- w sprawie zapytania ofertowego: Beata Obielecka – tel. 54 251-72-23
- w sprawie pytań dotyczących audytu: Dorota Białkowska – tel. 54 251-72-26
 
6. Miejsce przechowywania dokumentacji dotyczącej zamówienia
 - Siedziba Zakładu Gospodarki Komunalnej w Fabiankach: Fabianki 87B, 87-811 Fabianki,    
 - Urząd Gminy w Fabiankach: Fabianki 4, 87-811 Fabianki    
  Zamawiający zobowiązuje się udostępnić wszelkie posiadane dokumenty niezbędne do przeprowadzenia audytu z uprzednią awizacją (min. 2 dni roboczych  ) ze strony wykonawcy.
 
7. Wymogi dotyczące podmiotów ubiegających się o realizację usługi audytu zewnętrznego oraz ochrony pozyskanych informacji:
- odpisy poświadczone za zgodność dokumentów rejestracyjnych podmiotów – w przypadku osób fizycznych – zgłoszenie do ewidencji działalności gospodarczej w przypadku innych podmiotów odpis z rejestru przedsiębiorców,
- wykaz wykonanych audytów  w samorządowych jednostkach organizacyjnych o profilu gospodarki komunalnej w okresie ostatnich trzech lat,
- oświadczenie podpisane przez uprawnione osoby do reprezentowania podmiotu o zachowaniu w tajemnicy   wszelkich informacji i innych danych wrażliwych w czasie wykonania audytu przez okres trzech lat wraz z  zobowiązaniem do zapłaty kary umownej określonej w umowie o wykonaniu audytu za naruszenie zobowiązania o zachowaniu tajemnicy,
 
8. Termin realizacji zamówienia
Oferta na przeprowadzenie audytu powinna zawierać:
- plan audytu z podaniem czas okresu niezbędnego do jego wykonywania w siedzibach   
  zamawiającego
- cenę wykonania zamówienia

Oferta podpisana przez uprawnione osoby do reprezentowania podmiotu wraz z niezbędnymi załącznikami  z pkt. 8  powinna zostać dostarczona w zamkniętej kopercie  opisanej „Oferta na audyt zewnętrzny ZGK” do Sekretariatu Urzędu Gminy w Fabiankach; Fabianki 4, 87-811 Fabianki pokój nr 18 – II piętro do dnia 27.12.2012 r. godz. 14:00

Informacja o wybranej ofercie zostanie zamieszczona na stronie internetowej: http://www.bip.fabianki.lo.pl.

Audyt należy przeprowadzić w terminie 30 dni od dnia podpisania umowy. Wykonawca zobowiązany jest do zdobycia wszelkich informacji w tym dokonania wizji lokalnej  na terenie objętym zamówieniem.
Wizja lokalna możliwa jest także w trakcie składania oferty przez wykonawcę, jeżeli uzna za konieczną do prawidłowej wyceny usługi, gdyż wyklucza się możliwość roszczeń wykonawcy związanych z błędnym skalkulowaniem ceny lub pominięciem elementów niezbędnych do wykonania zamówienia.

Raport z audytu zewnętrznego zostanie dostarczony do Sekretariatu Urzędu Gminy Fabianki w terminie 14 dni od dnia zakończenia przeprowadzania audytu. Raport powinien zostać sporządzony w języku polskim w dwóch egzemplarzach w formie papierowej oraz w formie elektronicznej na płycie CD/DVD.
 
9. Kryterium jakim zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty:
- profesjonalizm audytorów potwierdzony posiadanymi uprawnieniami/certyfikatami
- doświadczenie w przeprowadzaniu audytów zewnętrznych o podobnym zakresie    merytorycznym
- cena usługi
- uzyskane referencje od podmiotów audytowanych
 
Wójt Gminy Fabianki
Jan Krzyżanowski   

Wytworzył: Beata Obielecka (13 grudnia 2012)
Opublikował: Marcin Rybka (13 grudnia 2012, 13:53:14)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 938

wersja do zapisu wersja do druku

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij