* zameldowanie czasowe ponad 3 miesiące
* wymeldowanie z miejsca pobytu czasowego ponad 3 miesiące
* zgłoszenie wyjazdu za granicę na pobyt czasowy ponad 3 miesiące
* zameldowanie na stałe cudzoziemca
* zameldowanie na pobyt czasowy cudzoziemca
* wymeldowanie cudzoziemca z miejsca pobytu stałego i czasowego
* wydanie zaświadczenia z akt ewidencji ludności
* udostępnianie danych osobowych ze zbiorów meldunkowych
Zameldowanie na pobyt czasowy cudzoziemca
Zameldowanie na pobyt czasowy cudzoziemca
M i e j s c e i s p o s ó b z a ł a t w i e n i a s p r a w y :
_____________________________________
Urząd Gminy w Fabiankach
87-811 Fabianki
pok. nr 11 (I piętro)
tel. (0-54) 251-72-11
_____________________________________
1. Podstawa prawna:
- art. 2, art. 4 pkt 1, art. 23-28 ustawy z dnia 10 kwietnia 1974r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (Dz. U. z 2006r. Nr 139, poz. 993 z późn. zm.), § 17-20 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 24 grudnia 2002r. w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych (Dz. U. Nr 236, poz. 1999)
2. Wymagane dokumenty:
→ Druk meldunkowy „Zgłoszenie pobytu czasowego” [
Wniosek do pobrania (78kB)
]
→ Do wglądu:
1. Cudzoziemiec nie będący obywatelem państwa członkowskiego UE:
■ Wiza (a w przypadku gdy wjazd nastąpił na podstawie umowy przewidującej
zniesienie lub ograniczenie posiadania wizy – dokument podróży) lub,
■ Tymczasowe zaświadczenie tożsamości cudzoziemca lub,
■ Karta pobytu lub,
■ Zezwolenie na zamieszkanie na czas oznaczony lub,
■ Zezwolenie na osiedlenie się lub,
■ Zezwolenie na pobyt rezydenta długoterminowego Wspólnot Europejskich lub,
■ Decyzja o udzieleniu zgody na pobyt tolerowany lub o nadaniu statusu uchodźcy
w RP.
2. Cudzoziemiec będący obywatelem państwa członkowskiego UE:
■ Ważny dokument podróży lub inny ważny dokument potwierdzający jego
tożsamość i obywatelstwo,
■ Zaświadczenie o zarejestrowaniu pobytu obywatela UE (a w przypadku braku
zaświadczenia oświadczenie o zarejestrowaniu pobytu na terytorium RP).
3. Cudzoziemiec członek rodziny obywatela państwa członkowskiego UE (nie będący
obywatelem państwa członkowskiego UE):
■ Ważny dokument podróży,
■ Ważna karta pobytu członka rodziny obywatela UE.
4. Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu osoby, która potwierdziła pobyt
w lokalu osobie meldującej się.
3. Opłaty:
→ Nie pobiera się.
4. Termin załatwienia:
Niezwłocznie.
5. Tryb odwoławczy:
Nie przysługuje.
6. Uwagi:
1. Zameldowania na pobyt czasowy trwający do 3 miesięcy dokonuje się ustnie w obecności właściciela lub najemcy lokalu.
2. Dokumentem potwierdzającym tytuł prawny do lokalu może być umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu lub inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu.
Wytworzył: Emilia Wróbel (21 października 2008)
Opublikował: Emilia Wróbel (21 października 2008, 15:04:33)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1790