Zameldowanie na pobyt czasowy cudzoziemca


Zameldowanie na pobyt czasowy cudzoziemca


M i e j s c e   i   s p o s ó b   z a ł a t w i e n i a   s p r a w y :

_____________________________________

Urząd Gminy w Fabiankach
87-811 Fabianki

pok. nr 11 (I piętro)
tel. (0-54) 251-72-11

_____________________________________

 

1. Podstawa prawna:

 - art. 2, art. 4 pkt 1, art. 23-28 ustawy z dnia 10 kwietnia 1974r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (Dz. U. z 2006r. Nr 139, poz. 993 z późn. zm.), § 17-20 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 24 grudnia 2002r. w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych (Dz. U. Nr 236, poz. 1999)
 
2. Wymagane dokumenty:

→  Druk meldunkowy „Zgłoszenie pobytu czasowego”  [ Wniosek do pobrania (78kB) pdf ]
→  Do wglądu:
   1. Cudzoziemiec nie będący obywatelem państwa członkowskiego UE: 
       ■  Wiza (a w przypadku gdy wjazd nastąpił na podstawie umowy przewidującej
           zniesienie lub ograniczenie posiadania wizy – dokument podróży) lub, 
       ■  Tymczasowe zaświadczenie tożsamości cudzoziemca lub, 
       ■   Karta pobytu lub, 
       ■   Zezwolenie na zamieszkanie na czas oznaczony lub, 
       ■   Zezwolenie na osiedlenie się lub, 
       ■   Zezwolenie na pobyt rezydenta długoterminowego Wspólnot Europejskich lub, 
       ■   Decyzja o udzieleniu zgody na pobyt tolerowany lub o nadaniu statusu uchodźcy
            w RP.
   2. Cudzoziemiec będący obywatelem państwa członkowskiego UE: 
       ■  Ważny dokument podróży lub inny ważny dokument potwierdzający jego
           tożsamość  i obywatelstwo, 
       ■  Zaświadczenie o zarejestrowaniu pobytu obywatela UE (a w przypadku braku
           zaświadczenia oświadczenie o zarejestrowaniu pobytu na terytorium RP).
   3. Cudzoziemiec członek rodziny obywatela państwa członkowskiego UE (nie będący
       obywatelem państwa członkowskiego UE): 
       ■  Ważny dokument podróży, 
       ■  Ważna karta pobytu członka rodziny obywatela UE.
   4. Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu osoby, która potwierdziła pobyt 
       w lokalu osobie meldującej się.
  
3. Opłaty:

→  Nie pobiera się.                              

4. Termin załatwienia:

Niezwłocznie.

5. Tryb odwoławczy:

Nie przysługuje.

6. Uwagi:

1. Zameldowania na pobyt czasowy trwający do 3 miesięcy dokonuje się ustnie w obecności właściciela lub najemcy lokalu.
2. Dokumentem potwierdzającym tytuł prawny do lokalu może być umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu lub inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu.


Wytworzył: Emilia Wróbel (21 października 2008)
Opublikował: Emilia Wróbel (21 października 2008, 15:04:33)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1790

wersja do zapisu wersja do druku

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij