Strona główna  >  Uchwały  >  2005

Uchwała nr XXXI/165/2005
Rady Gminy Fabianki
z dnia 29 grudnia 2005


w sprawie określenia trybu postępowania w sprawach o udzielenie dotacji dla podmiotów nie zaliczanych do sektora finansów publicznych, sposobu jej rozliczeń oraz sposobu kontroli zleconego zadania.

Na podstawie art. 118 ust. 2 pkt. 2 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz. 148, Nr 45, poz.391, Nr 65, poz. 594, Nr 96, poz. 874, Nr 166, poz. 1611, Nr 189, poz. 1851) w związku z art. 18 ust. 2 pkt. 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 R. Nr 142, poz. 1591 z późniejszymi zmianami)


Rada Gminy
uchwala, co następuje:






                                                                                  §1

1.Zlecenie zadania i udzielenie dotacji podmiotowi nie zaliczanemu do sektora Finansów publicznych następuje  zgodnie  z przepisami ustawy  z dnia 24 kwietnia 2003  r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
2.Jeżeli zadanie dotyczy innych zadań publicznych, niż określone w ustawie wskazanej w ust.1, zlecenie zadania i udzielenie dotacji następuje na zasadach określonych w niniejszej uchwale, na podstawie umowy.

                                                                                  §2

Ogólne kwoty przeznaczone na dotacje na finansowanie celów publicznych Gminy Fabianki, realizowanych przez podmioty nie zaliczane do sektora finansów publicznych i nie działających w celu osiągnięcia zysku, określone są na dany rok w uchwale budżetowej Gminy Fabianki.

                                                                                  §3

1.Podmioty nie zaliczane do sektora finansów publicznych i nie działające w celu osiągnięcia zysku, ubiegające się o dotacje z budżetu Gminy Fabianki składają pisemne wnioski do dnia 15 września roku poprzedzającego rok budżetowy.
2.Wniosek o przyznanie dotacji na realizację określonego zadania publicznego przedkłada się Wójtowi Gminy Fabianki.
3.Wzór wniosku został określony w załączniku nr 1 do niniejszej uchwały.
4.Do wniosku załącza się statut oraz aktualny wypis z rejestru sądowego lub innego.

                                                                                  §4

1.Przy rozpatrywaniu wniosku o przyznanie dotacji na realizację zadania publicznego bierze
się pod uwagę:
- znaczenie zadania dla realizacji celów publicznych Gminy Fabianki,
- kwotę wnioskowanej dotacji,
- możliwość wykonania zadania publicznego,
- ocenę wykonania zadań w latach poprzednich, np. terminowość, rzetelność i prawidłowość złożonych rozliczeń.
2.Wójt Gminy Fabianki może uzależnić rozpatrzenie wniosku od złożenia w ustalonym terminie dodatkowych informacji, wyjaśnień lub dokumentów.

                                                                                  §5

1.Zlecenie zadania i udzielenie dotacji następuje na podstawie pisemnej umowy.
2.Wzór umowy stanowi załącznik Nr 2 do niniejszej uchwały.
3.Umowę zawiera się na czas oznaczony, nie dłuższy niż okres jednego roku budżetowego.

                                                                                  §6

Dotacja może być przyznana w formie:
1) refundacji poniesionych i udokumentowanych wydatków,
2) zaliczek wypłacanych w formie transz,
3) zaliczki jednorazowej w szczególnie uzasadnionych przypadkach.

                                                                                  §7

Podmiot   dotowany   zobowiązany   jest   do   prowadzenia   dokumentacji   umożliwiającej przeprowadzenie kontroli wykonywania zadania pod względem rzeczowym i finansowym.

                                                                                  §8

1.Podmiot dotowany jest zobowiązany złożyć rozliczenie z załącznikiem Nr 3 do niniejszej
uchwały.
2.Termin rozliczenia dotacji jednorazowych ustala się w umowie — przy dotacjach jednorazowych termin ten nie może być dłuższy niż do 31 grudnia roku budżetowego, natomiast przy dotacjach ciągłych najpóźniej do 10 stycznia roku następnego po roku budżetowym, w którym podmiot uzyskał dotację.

                                                                                  §9

1.Dotacje przyznane i niewykorzystane w danym roku podlegają zwrotowi do budżetu Gminy Fabianki.
2.Dotacje udzielone i wykorzystane niezgodnie z przeznaczeniem podlegają zwrotowi do budżetu Gminy Fabianki wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych w terminie do dnia 30 grudnia danego roku, o ile przepisy szczególne nie stanowią inaczej.
3.W terminie do 30 marca po upływie roku budżetowego Wójt Gminy Fabianki ogłasza na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Fabianki zbiorczą informację o udzielonych w roku budżetowym dotacjach, kwotach wykorzystanych dotacji i kwotach dotacji, co do których powstał obowiązek zwrotu.

                                                                                 §10

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Fabianki.

                                                                                 §11


Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego.
 
Uchwała Nr XXXI/165/2005 Rady Gminy Fabianki z dnia 29 grudnia 2005r. (131kB) plik
Załącznik Nr 1 (102kB) plik
Załącznik Nr 1a (54kB) plik
Załącznik Nr 2 (124kB) plik
Załącznik Nr 3 (55kB) plik


Opublikował: Emilia Wróbel (31 stycznia 2006, 17:03:13)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1495

wersja do zapisu wersja do druku

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij